FAQ

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Q. Kan ni ange en exakt dag och tid ni tömmer min brunn?

Tyvärr inte.

Vi jobbar efter listor som vi får ifrån kommunerna.

Vi vet vilken vecka tömningen kommer ske, men pga akutbudningar som måste prioriteras vet vi inte förrän tidigast dagen innan när en specifik brunn planeras tas.

Q. Kan ni samtidigt som ni tömmer brunnen spola mitt avlopp?

Tyvärr inte. Jobben utförs med olika bilar.

Q. Varför har jag fått betala för extraslang?

Kontaktformulär

 
 
 
 

För att det är längre än 50m från vart bilen kan stanna till brunnen.

Vi kör inte ut på gräsmattor, åkrar eller liknande. För att inte köra sönder.

Vill du som husägare att vi ändå gör detta skall du lämna en undertecknad lapp där du anger att det är på din order och du själv står för eventuella skador som bilen orsakar.

Ring kommunen. Du ser aktuellt telenummer på fakturan.

Q. Jag vill vara hemma när ni kommer, men kan inte vänta hemma hela dagen. Kan ni ringa mig när ni har en timme kvar?

Absolut, lämna ditt nummer till kontoret så ringer chauffören dig enlig överenskomelse.

Q. Fick ett brev om bomkörning, Varför har ni inte kunnat tömma min brunn?

Det är erat ansvar att brunnen är utmärkt och lätt att hitta, plus att ingenting hindrar oss från att komma åt brunnen.

Q. Kan jag ringa er om jag har något tillägg eller fundering angående min anläggning?

Nej, det är kommunen som hanterar allt sådant. Ring dom. Miljökonteret tel. 0650- 190 00.

Q. Jag har en fråga angående min faktura! Vem ska jag ringa?

#TEAMOLOFSSONS

Copyright @ All Rights Reserved